Oferta
Szkoła podstawowa
„Języczek – gimnastyczek” – zabawy logopedyczne dla
dzieci klas 1-3
Adresat: dzieci z wadami wymowy (z klas 1-3).
Krótki opis działania: doskonalenie umiejętności wyrazistego i poprawnego mówienia poprzez usprawnianie narządów artykulacyjnych, kształtowanie toru oddechowego oraz rozwijanie analizatora słuchowego.
Efekty: usprawnienie narządów artykulacyjnych, zwiększenie zasobu słownictwa i
umiejętności budowania wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym.
Osoba prowadząca : Anna Seyda
Potrafię więcej
Adresat: Uczniowie klas I, II
Krótki opis działania: Zajęcia prowadzone są przez wychowawców raz w tygodniu. Przeznaczone są dla uczniów, u których występują braki w wiadomościach i umiejętnościach wynikających z deficytów rozwojowych, słabszej predyspozycji psychofizycznej, częstych nieobecności w szkole. Praca na zajęciach ma charakter indywidualny, dostosowany do możliwości każdego dziecka. Pomoce dydaktyczne stosowane w trakcie ćwiczeń są różnorodne, budzą zainteresowanie dziecka. Zajęcia często mają charakter zabawowy.
Efekty: wyrównywanie szans edukacyjnych, wspieranie harmonijnego rozwoju, eliminowanie niepowodzeń szkolnych, doskonalenie umiejętności czytania, pisania i liczenia.
Prowadzący: Agata Hełminiak, Elżbieta Lewandowska, Hanna Paterka.
„Spójrz inaczej”- program profilaktyczno- wychowawczy
Adresat: uczniowie klas I
Krótki opis działania: Zajęcia realizuje wychowawca ze swoimi zespołem klasowymi. Zajęcia z dziećmi prowadzone metodami aktywnymi odbywają się jeden raz w tygodniu na wydzielonej godzinie i obejmują pięć działów tematycznych: funkcjonowanie w grupie, przeżywanie i wyrażanie uczuć i emocji, budowanie poczucia własnej wartości, rozwiązywanie problemów i konfliktów, troskę o zdrowie i problemy uzależnień.
Efekty: Zdobycie przez dzieci umiejętności radzenia sobie z emocjami; rozumienie swoich uczuć i emocji; branie za nie odpowiedzialności; dawanie sobie rady z trudnymi uczuciami, takimi jak smutek, złość czy wstyd; dbanie o pozytywną samoocenę; uczenie się konstruktywnego wyrażania złości.
Nauczyciel: Hanna Paterka
Bąbel matematyczny
Adresat: uczniowie klas II
Krótki opis działania: W czasie zabaw, gier i zadań matematycznych zachęca się uczniów do twórczej aktywności, logicznego myślenia, pracy w grupach, wspólnego poszukiwania strategii rozwiązywania problemów.
Efekty: rozwijanie umiejętności matematycznych, zastosowanie zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce, rozwijanie umiejętności twórczego myślenia.
Nauczyciel: Elżbieta Lewandowska, Hanna Paterka, Małgorzata Świątek.
Koło czytelnicze „Czytam z klasą”
Adresat: uczniowie klas II, III
Krótki opis działania: W czasie zajęć koła uczniowie poznają bohaterów literatury dziecięcej, doskonalą technikę czytania oraz aktywnego słuchania i czytania ze zrozumieniem.
Efekty: rozbudzenie ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie czytania.
Nauczyciel: Hanna Paterka, Małgorzata Świątek
Zajęcia sportowe
Adresaci: Klasy 1-3
Opis : Zajęcia sportowe mają m.in. zaspokajać biologiczną potrzebę zwiększonej aktywności ruchowej oraz stwarzać dzieciom szerokie możliwości jej realizowania. Forma realizacji gry i zabawy ruchowe.
Efekty: wyposażenie uczniów w elementarną wiedzę dotyczącą rozwoju fizycznego motorycznego, kształtowanie prawidłowej postawy ciała, zasad higienicznego trybu życia, rozbudzanie zainteresowań sportowych, rozbudzanie oraz kształtowanie różnorodnych zainteresowań i zdolności motorycznych ogółu uczniów organizowanie ich dobrowolnego samokształcenia.
Nauczyciel: Katarzyna Krysiak
Mały Europejczyk
Adresat: Uczniowie klas 2-3
Opis: Podczas zajęć uczniowie pogłębiają wiedzę na temat miasta Bydgoszczy, Polski i jej regionów. Poznają kulturę i ciekawostki państw graniczących z Polską oraz pozostałych krajów członkowskich Unii Europejskiej. Wychowankowie zdobędą wiedzę na temat sztuki, waluty, sławnych ludzi, instytucji i organizacji europejskich.
Efekty: rozwijanie poczucia tożsamości regionalnej, narodowej i europejskiej, poznanie kultury, stylu życia i języka innych narodów europejskich, kształtowanie szacunku dla przedstawicieli innej narodowości
Prowadzący: Agata Hełminiak
"Czytam, rozumiem, rozwiązuję" - kółko matematyczne
Adresat: uczniowie klas 4
Opis: Zajęcia mają na celu doskonalenie kompetencji matematyczno-logicznych uczniów, a także rozszerzanie materiału edukacyjnego tak, by umożliwić im rozwój zainteresowań i zdolności poprzez umiejętność czytania i analizowania tekstów matematycznych. Uczniowie będą mieli za zadanie nie tylko rozwiązać zadanie, ale przede wszystkim przedstawić sposób dochodzenia do rozwiązania. Dodatkowo utrwalana będzie sprawność rachunkowa.
Efekty: - twórcze i logiczne myślenie, - rozbudzenie ciekawości i zainteresowań matematycznych, - skłonność do podejmowania trudniejszych, złożonych zadań, - wykorzystanie wiedzy matematycznej w rozwiązywaniu problemów z życia codziennego,
Nauczyciel prowadzący: Izabela Butowt
Projekt „Świetliczaki w krainie zagadek”
Adresat: podopieczni świetlicy szkolnej
Opis : organizowanie dzieciom przebywającym na świetlicy spotkań, podczas których wspólnie rozwiązywali by zagadki, pokonywali trasy podchodów, rozwiązywali escape room-y
Efekt: dzieci aktywnie spędzają czas na świetlicy, uczą się logicznie myśleć i planować działania tak, aby odnieść sukces, uczą się współpracy w grupie rówieśniczej.
Prowadzący: Katarzyna Konieczna-Jaroszewska/ Anna Missima
Projekt językowy o wybranej wspólnie tematyce w ramach współpracy międzynarodowej E-Twinning
Adresat: uczniowie klas 1-8
Opis : współpraca z krajami anglojęzycznymi, niemieckojęzycznymi oraz rosyjskojęzycznymi w celu realizacji wszystkich zadań projektowych
Efekt: umiejętne posługiwanie się j. obcym podczas konwersacji z rówieśnikami z innych krajów
Prowadzący: Katarzyna Konieczna-Jaroszewska/ Anna Missima
Fordoniada językowa- edycja II
Adresat: uczniowie fordońskich szkół
Opis : przygotowanie szkoły do wizyty uczniów sąsiednich szkół, przygotowanie przez klasy gazetek tematycznych, quizy, rywalizacje międzyszkolne, potyczki językowe/ kulturoznawcze.
Efekt: promowanie szkoły w lokalnej społeczności, współpraca klas na różnych płaszczyznach, pokonywanie barier językowych, zainspirowanie dzieci do dalszej, efektywnej nauki języków obcych;
Prowadzący: Katarzyna Konieczna-Jaroszewska/ Anna Missima
"18 Południk" - Klub Młodego Odkrywcy
Adresat: Uczniowie klas IV do VI
Krótki opis działania:
Działania skupiają się na rozwijaniu wiedzy geograficznej w szczególności związanej z praktycznym działaniem oraz informacjami, które poszerzają wiedzę ucznia na temat otaczającego nas świata. Nie boimy się żadnych pytań i zawsze staramy się znaleźć na nie odpowiedź.
Efekty:
Koło pomaga przedstawić geografię w ciekawszym świetlę jako naukę, która ma wiele wspólnego ze współczesnym funkcjonowaniem świata. Wskazuje, jak potrzebna jest geografia w życiu codziennym, pomaga nabyć umiejętności praktyczne oraz rozwija i poszerza wiedzę o świecie uczestników.
Prowadzący: Jacek Domieracki
„Klub Humanisty” – zajęcia historyczno-kulturalne
Adresat: uczniowie klas 4-8
Opis działania: poszerzanie wiadomości nt. wydarzeń historycznych, prezentacja, swobodne wypowiedzi, czytanie poezji, wieczernica, spotkanie z kombatantem, zajęcia adresowane są dla tych, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę z języka polskiego, historii oraz udoskonalić i rozwinąć umiejętności plastyczne, ciekawe wyjścia edukacyjne:
Osoby prowadzące: Anna Seyda, Małgorzata Retman
Klub Rodzica
Adresat: Tematyczne spotkania Klubu skierowane są do rodziców dzieci z przedszkola
i uczniów szkoły, którzy chcą brać czynny udział w rozwoju dziecka.
Krótki opis działania: Klub Rodzica jest realizowany w formie warsztatów ze specjalistami pracującymi w szkole i poza nią. Spotkania zawierają krótkie omówienia tematów, ćwiczenia praktyczne, debaty, wykłady, odwołania do doświadczeń z własnego dzieciństwa.Cennym elementem edukującym jest również wymiana doświadczeń rodzicielskich między uczestnikami oraz tzw. praca domowa, czyli praktyczne zastosowanie w domu, w relacji
z dzieckiem, nabytych w trakcie spotkań umiejętności.Tematyka spotkań obejmuje istotne, bieżące problemy występujące w wychowaniu i kształceniu dziecka m.in.: naukę umiejętności rozpoznawania i rozmawiania o uczuciach, stawiania jasnych granic i wymagań, zachęcania dzieci do współpracy, wspierania samodzielności dzieci czy rozwiązywania problemów
i konfliktów. Rodzice otrzymują również pomoc specjalistyczną w postaci warsztatów psychologicznych, pedagogicznych, logopedycznych.
Zadaniem jest wspieranie rodziców w pełnieniu ich funkcji opiekuńczych, wychowawczych, w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi. Nauka umiejętności dialogu
i kształtowania relacji opartych na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Doskonalenie umiejętności porozumiewania się z dziećmi, skłonienie rodziców do refleksji, przemyśleń nad swoją rodziną.
Efekty:
Klub Rodzica nawiązał stałą współpracę z Pałacem Młodzieży, w którym odbywają się warsztaty dla rodziców o bardzo różnej tematyce m.in. z zakresu komunikacji, diety dziecka, problemów emocjonalnych, zachowań niepożądanych, ipt
Pozyskuje nowych specjalistów współpracujących z Klubem tym samym wzbogacając ofertę warsztatów o nowe działania: logopedę, informatyka, rewalidatora, psychologów, coacha, terapeutę pedagogicznego, nauczycieli przedmiotowych (matematyka, geografia, j. polski)
Klub Rodzica bierze czynny udział w Miejskim Programie Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy” z cyklu Niezwykły umysł a funkcjonowanie w rodzinie – warsztaty dla rodziców
Prowadzący: Wioletta Rudnicka – Bykowska
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Adresaci: Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są przeznaczone dla uczniów, u których nieprawidłowości rozwojowe utrudniają opanowanie określonych umiejętności. Skierowane są do uczniów wymagających indywidualnego podejścia, mało samodzielnych, łatwo rozpraszających się, nieśmiałych. Dotyczy to uczniów z deficytami rozwojowymi w sferze percepcyjno- motorycznej oraz dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno – społecznej.
Opis: Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są rodzajem terapii pedagogicznej, ukierunkowanej na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowych dziecka jako jednej ze szczególnie ważnych przyczyn niepowodzeń w przedszkolu lub szkole.
Grupa, w której odbywają się zajęcia liczy od dwóch do pięciu osób, gdyż mała liczebność podnosi efektywność zajęć. Zajęcia mają za zadanie rozwijać oraz aktywizować funkcje osobowościowe i intelektualne uczniów, pomóc im w pełni uczestniczyć w procesie dydaktyczno-wychowawczym.
Każdy uczestnik terapii ma do zrealizowania indywidualny program terapii stworzony w oparciu o zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i nauczyciela prowadzącego grupę. Podczas zajęć uczniowie uczą się nowych rzeczy i doskonalą umiejętności, które już zdobyli, umacniają wiarę we własne możliwości i są zachęcani do większej samodzielności.
Głównym celem zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest: pomoc uczniowi w pokonaniu trudności uniemożliwiających mu uzyskiwanie dobrych wyników w przedszkolu lub szkole, budowanie u ucznia adekwatnej samooceny, stworzenie uczniowi możliwości wszechstronnego umysłowego, emocjonalnego i społecznego rozwoju. Prowadzący zajęcia nauczyciele korzystają z różnorodnych metod wspomagania rozwoju psychofizycznego, by osiągnąć najlepsze wyniki w pomocy uczniom.
Efekty:
• zdobywanie i rozwijanie umiejętności: nauki czytania, pisania, liczenia
• usprawnianie analizatora wzrokowego i słuchowego
• ćwiczenia w orientacji przestrzennej i w schemacie ciała
• kształtowanie i rozwijanie różnych procesów poznawczych
• doskonalenie sprawności manualno-graficznej
• ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej-słuchowej
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne często dają uczniom szansę nie tylko na osiągnięcie sukcesów dydaktycznych, ale również poprawę funkcjonowania w sferze emocjonalnej i społecznej.
Prowadzący: Wioletta Rudnicka – Bykowska
Serdecznie zapraszamy do naszej małej, kameralnej i przyjaznej dzieciom szkoły