MEDIACYJNY MASTERMIND
Europejski Tydzień Mediacji to coroczne wydarzenie, które ma na celu promowanie mediacji jako polubownej metody rozwiązywania konfliktów. W Polsce Tydzień Mediacji, połączony z obchodami Międzynarodowego Dnia Mediacji (trzeci czwartek października), trwa zazwyczaj od połowy do drugiej połowy października i organizowany jest przez instytucje takie jak sądy, Ministerstwo Sprawiedliwości i organizacje pozarządowe. W ramach Tygodnia Mediacji organizuje się wydarzenia, takie jak konferencje i dyżury mediatorów, aby zwiększyć świadomość społeczną na temat korzyści płynących z mediacji.
Właśnie w związku z tym w dniu 16 października br. Nasi Mediatorzy Rówieśniczy z SP nr 27 w Bydgoszczy brali udział w MEDIACYJNYM MASTERMIND-zie zorganizowanym przez Centrum Mediacji Szkolnej i Prawnej im. Kamili Wyrębskiej oraz Zespół Szkół nr 24 im., M. Rejewskiego w Bydgoszczy w Centrum Nauki i Kultury MŁYNY ROTHERA. Wydarzenie objęte było honorowym patronatem: Prezydenta Miasta Bydgoszczy, Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty, Centrum Mediacji przy Kujawsko-Pomorskiej Izbie Adwokackiej w Bydgoszczy.
Mastermind to metoda grupowego szkolenia, polegająca na wzajemnym wsparciu, wymianie doświadczeń, pomysłów, podzielenia się sposobami rozwiązywania problemów i metodami osiągania celów.
Mediatorzy z SP nr 27 uczestniczyli w symulacji mediacji rówieśniczej, obradowali w Strefie Dobrych Praktyk, jak również wysłuchali interesującego i ważnego wystąpienia przedstawiciela Centrum Mediacji przy Kujawsko - Pomorskiej Izbie Adwokackiej w Bydgoszczy oraz sędziego współpracującego w ramach Grupy Edukacji Prawnej pod auspicjami Sądu Okręgowego w Bydgoszczy, dotyczącego szukania wsparcia w zakresie prowadzenia mediacji.
Mediatorzy najbardziej chwalili sobie warsztaty dotyczące rozwiązywania konfliktów prowadzone przez naszego partnera w zakresie mediacji w SP nr 27 Pana mecenasa Mikołaja Kaszaka, którego już niebawem będziemy ponownie gościć w naszej Szkole.
 Nasi mediatorzy rówieśniczy z SP nr 27 wrócili pełni pomysłów i nowej energii do pracy przy konfliktach naszych uczniów.
 
                     
                     
                    

